loading...

گل و گیاه ظرافت

عرضه نهاده های کشاورزی

بازدید : 509
يکشنبه 8 تير 1399 زمان : 12:59

پشن فروت زرد

پشن فروت گیاهی چندساله و بالارونده است که به شاخ و برگ گیاه، داربست و … می‌چسبد و بالا می‌رود. این گیاه را با نام میوه گل ساعتی نیز می‌شناسند. پشن فروت زرد درختی زیبا و تزئینی است که عمر این درخت در حدود ۱۰ الی ۱۵ سال با بار عمر اقتصادی است. در شرایط آب و هوایی مساعد این گیاه در تمام طول سال میوه و گل می‌دهد. ارتفاع این گیاه بین ۱ تا ۵ متر و گاهی بیشتر نیز است. میوه این گیاه پوستی ضخیمی و داخلی سفید رنگ دارد. پشن فروت از جمله درختانی بشمار می‌رود که به‌راحتی در گلدان کاشته می‌شود. برای مناطق مختلف با هر نوع آب و هوایی مناسب است. شما می‌توانید در فصول سرد سال گیاه را به داخل خانه منتقل کنید. درخت پشن فروت به‌سرعت رشد می‌کند و بالا می‌رود.

برگ‌های این گیاه بزرگ و پنجه‌ای مانند و به رنگ سبز است. گل‌های زیبای سفید رنگی دارد که بسیار معطر است طوری که به هنگام شکفتن فضا را دل‌نشین و عطرآگین می‌کند. به‌طور معمول در هر گره این گیاه یک گل به وجود می‌آید. به دلیل ظاهر گل‌های این گیاه به ساعت به آن گل ساعتی می‌گویند. به دلیل داشتن ریشه‌های مقاوم در برابر سرما مقاوم است. در فصل زمستان به دلیل سرما از بین می‌رود ولی دوباره با شروع فصل بهار رشد می‌کند.

کاشت

این میوه از طریق بذر پشن فروت و قلمه زدن پشن فروت تکثیر می‌شود. در کشت بذری ابتدا بذرها را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب ولرم خیس کنید، سپس بذرها را در عمق مناسبی از خاک بکارید و روی آن را با لایه نازکی از خاک بپوشانید و گیاه را آبیاری کنید. برای تسریع در جوانه‌زنی روی بذرها را با نایلون روشنی بپوشانید طوری که هوا در آن جریان داشته باشد و رطوبت گیاه حفظ شود. پس از گذشت ۱ تا ۳ هفته بذر جوانه می‌زند و سر از خاک بیرون می‌آورد. این گیاه رشد سریعی دارد.

فاصله کاشت بذر پشن فروت ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر است. عمق کاشت پشن فروت ۰٫۵ تا ۲ سانتیمتر است. پشن فروت برای رشد به خاک لومی و شنی سنگین با ph 6.5 تا ۷٫۵ نیاز دارد. خاک باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. دمای مناسب برای رشد این گیاه ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. دمای مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری را می‌پسندد. تا دمای ۵- را تحمل می‌کند. گلدهی این گیاه از اواخر فصل بهار و تابستان شروع می‌شود. پشن فروت به آبیاری متوسط و مرطوبی نیاز دارد. پشن فروت برای رشد به نور زیاد خورشید نیاز دارد.

خواص پشن فروت

کمک به درمان دیابت

شاخص قند پایین و فیبر بالای این میوه، دیابت را مهار می‌کند. میوه پشن فروت همچنین سرشار از پکتین نوعی فیبر است که به شما انرژی زیادی می‌دهد، بدون اینکه کالری بدن شما را افزایش داد. با توجه به فیبر بالای آن، قند موجود در این میوه به آهستگی در خون جذب می‌شود و این موضوع از تمایل و اشتیاق شدید به شکر و قند جلوگیری می‌کند.

پشن فروت به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند

این گیاه لبریز از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد ایجادکننده سرطان مبارزه می‌کنند. همچنین این گیاه حاوی ویتامین آ، فلاونوئید و سایر ترکیبات فنولیکی است که به ممانعت از سرطان کمک می‌کند. یکی از این ترکیبات موجود در میوه، کریسین است که فعالیت‌های ضد سرطانی را از خود بروز می‌دهد. پیکیتانول ترکیب دیگر موجود در پشن فروت، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد.

پشن فروت برای تنظیم فشارخون و محافظت از قلب

پشن فروت همچنین سرشار از پتاسیم است، ماده معدنی که فشارخون را تنظیم می‌کند. پتاسیم رگ‌های خونی را شل کرده و جریان خون را زیاد می‌کند. این ماده معدنی فشار قلب را کاهش داده و سلامت کلی قلب را بهبود می‌بخشد. مهم‌تر از بقیه تحرکات بین غشای سلول‌ها، اغلب صرفاً از طریق کانال‌های پتاسیمی میسر است که این دلیل دیگری برای اهمیت حیاتی این ماده معدنی است.

پشن فروت برای افزایش ایمنی

پشن فروت حاوی ویتامین ث، کاروتن و کریپتوکسانتین است که همگی این موارد به ارتقای سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. ویتامین ث همچنین فعالیت گلبول‌های سفید خون را تحریک می‌کند که به معنای سیستم ایمنی قوی‌تر و جلوگیری از امراض رایج است.

پشن فروت برای ارتقای سلامت گوارش

پشن فروت یک افزودنی ایده آل به رژیم غذایی بدوم دردسر برای سیستم گوارشی است که منبع عالی فیبر است. این میوه حاوی فیبر محلول است که در ساقه و پوست آن نیز وجود دارد و مانند یک ملین عمل کرده و حرکات روده را بهبود می‌بخشد. این فیبر رژیمی به جلوگیری از یبوست کمک کرده و سطح کلی کلسترول را با دفع چربی کاهش می‌دهد.

پشن فروت برای بهبود سلامت مغز و کاهش اضطراب

پتاسیم و فولات موجود در پشن فروت مسئول این اقدامات هستند. در حالیکه پتاسیم جریان خون و عملکرد شناختی را ارتقا می‌دهد، فولات از آلزایمر و عدم شناخت نیز جلوگیری می‌کند. بعضی منابع نیز می‌گویند که پشن فروت می‌تواند به کاهش اضطراب نیز کمک کند.

پشن فروت برای استحکام استخوان‌ها

سرشار از مواد معدنی بودن، مانند وجود منیزیم، کلسیم، آهن و فسفر، مصرف پشن فروت را به یکی مؤثرترین خوراکی‌ها برای مستحکم کردن استخوان تبدیل کرده است. این منابع معدنی زمانی که در کنار دیگر منابع غنی مصرف می‌شوند، تراکم استخوان را تثبیت و حتی از پوکی استخوان نیز جلوگیری می‌کنند.

درمان بیماری‌های تنفسی با پشن فروت

ترکیب بدیع فلاونوئیدها در پشن فروت می‌تواند تأثیرات مثبتی بر روی سیستم تنفسی داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد که عصاره این میوه می‌تواند به تسهیل آسم، خس‌خس و حتی سیاه‌سرفه نیز کمک کند.

پشن فروت برای کمک به خواب

این میوه حاوی هارمن، یک ترکیب آرام‌بخش است. مطالعات نشان داده‌اند که پشن فروت برای درمان بی‌خوابی و بی‌قراری استفاده می‌شده است.

پشن فروت برای بهبود گردش خون

پتاسیم موجود در پشن فروت خواص گشادکننده عروق دارد و زمانی که با آهن و مس موجود در میوه ترکیب می‌شود، به بهترین نحو عمل می‌کند. آهن و مس اجزای ضروری هستند که در تولید گلبول‌های قرمز خون نقش دارند. زمانی که تعداد گلبول‌های سفید خون افزایش پیدا می‌کنند، خون می‌تواند به‌آسانی جریان پیدا کند.

پشن فروت مفید در دوران بارداری

فولات موجود در پشن فروت به رشد و نمو جنین کمک کرده و مانع ایجاد نواقص عصبی در نوزادان می‌شود. فولات قبل و حین بارداری هنگام شیردهی بسیار ضروری است. این میوه همچنین ایمنی و سلامت استخوان هنگام بارداری را افزایش می‌دهد.

پشن فروت برای کمک به کاهش وزن

هر چند مطالعات کمی در این باره موجود است، بعضی از مطالعات می‌گویند که فیبر موجود در این میوه می‌تواند به کاهش وزن و مدیریت آن کمک کند.

میوه پشن فروت برای بهبود رنگ پوست

این میوه منبع قوی از ویتامین آ، یک ماده مغذی و مفید به‌ویژه برای پوست است. دیگر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه مانند ویتامین ث، ریبوفلاوین و کاروتن، نیز سلامت پوست و رنگ آن را ارتقا داده و علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد.

پشن فروت برای تثبیت سلامت چشم

بینایی و سلامت چشم شما با توجه به پیری و در افراد جوان‌تر به علت عفونت‌ها و ضعف اعصاب چشمی، کم کن از بین می‌رود. امروزه شما می‌توانید حتی کودکانی رل بیایید که عینک‌های ضخیمی به چشم می‌زنند که تا قسمتی به علت زیاده‌روی در نگاه به صفحات مانند تلویزیون و رایانه است و باقی دلایل می‌تواند به خاطر عادات غذایی ناصحیح باشد. خبر خوب اینکه از دست دادن بینایی و به طور کلی از دست دادن بهبود در بینایی می‌تواند با خوردن غذاهای سالم برطرف شود.

پشن فروت در میان آن غذاهای سالم است که فواید آن برای چشم اثبات شده است. این میوه حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان مانند ویتامین‌های آ و ث و فلاونوئید است. این مواد مغذی از چشم در مقابل آسیب‌های رادیکال آزاد مراقبت کرده و از غشای مخاطی لایه قرنیه چشم محافظت می‌کند.

کنترل آسم به‌وسیله پشن فروت بنفش

درخصوص خواص میوه پشن فروت یک مطالعه و تحقیق جزئیاتی تشخیص داد که پوست این میوه می‌تواند بیماران مبتلا به آسم را التیام بخشد. این مطالعه این‌گونه استنباط کرد که این میوه می‌تواند خواص ضد حساسیت، آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب داشته باشد. فلاونوئید موجود در پشن فروت می‌تواند در به کنترل درآوردن علائم آسم مفید باشد. محتوای فیبری پشن فروت از روده در مقابل سرطان محافظت می‌کند. پشن فروت حاوی فیبر محلول است. فیبر محلول سموم تجمع یافته در روده را به‌وسیله تحریک حرکات منظم روده، از بین می‌برد. جدای از محتوای فیبری آن، آنتی‌اکسیدان موجود در پشن فروت به پاک‌سازی روده نیز کمک می‌کند. سموم تجمع یافته در روده‌ها و دستگاه گوارشی تا قسمتی مسئول عفونت‌هایی هستند که رشد آن‌ها سرطانی را وخیم‌تر می‌کند.

فواید دانه‌های پشن فروت

مرطوب‌کننده پوست

دانه پشن فروت حاوی روغن‌های ضروری هستند که به‌صورت طبیعی می‌توانند پوست را مرطوب کنند و البته می‌توانند به‌صورت سالمی آن رطوبت را د پوست ذخیره کنند. این یک دلیل عمده است که مردم آمریکای جنوبی و آفریقا دوست دارند تا دانه‌های این میوه را به عصاره تبدیل کرده و برای درمان موضعی پوست خود به کار برند.

کنترل‌کننده سبوم (غدد چربی ساز مو)

روغن‌های ضروری دانه‌های پشن فروت قادر هستند تا سبوم را کنترل کنند. سبوم در پوست و پوست سر وجود دارد. ود پوست بزرگ‌ترین مشکل چرب بودن پوست است که منجر به جوش‌های سرسیاه، آکنه و پوست کدر صورت می‌شود. چربی زیاد در پوست سر ممکن است باعث موی چرب می‌شود. شما از چیزی لذت نخواهید برد و فقط موی بد و چربی برای شما می‌ماند. علاوه بر آن، به‌وسیله توانایی دانه‌های پشن فروت در تنظیم سبوم پوست سر، متوجه خواهید شد که چرا روغن دانه‌های پشن فروت برای موهایتان خوب است.

درمان زخم‌های سطحی

مواد سازنده دانه‌های پشن فروت برای درمان زخم‌ها بسیار قدرتمند هستند. این دانه‌ها و روغن آن برای تسهیل و التیام زخم‌های ناشی از سوزش و التهاب مفید هستند.

خاصیت ضد قارچ

بسیار رایج است که پا و ناخن‌ها بیشترین ریسک را درباره عفونت قارچی دارند. در این مورد، روغن دانه‌های پشن فروت قادر به مهار رشد قارچ‌های پا و ناخن‌ها هستند.

روغن دانه‌های پشن فروت مناسب برای مو

به کار بردن روغن دانه‌های پشن فروت، بدن را قادر خواهد ساخت تا درخشش طبیعی مو بازگردانده شود بدون آنکه آن را چرب کند. از طرفی مصرف پشن فروت به همراه دانه‌هایش می‌تواند جایگزینی برای ماسک شیمیایی پوستتان باشد از آنجا که این گیاه مو را با مواد غذایی با ارزشی مانند ویتامین ث و کلاژن تغذیه می‌کند که این کار از مو در مقابل آسیب محافظت می‌کند.

دانه‌های پشن فروت از بین بردن چین و چروک

دانه‌های پشن فروت حاوی ویتامین‌های ث و آ هستند که هردو آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شوند. علاوه بر آن اثبات شده است که روغن دانه‌های پشن فروت می‌توانند به از بین بردن چین‌وچروک کمک کنند.

دانه‌های پشن فروت برای التیام آکنه

خواص آنتی باکتریائی و ضدالتهابی موجود در روغن دانه‌های پشن فروت قادر است تا آکنه را التیام داده و فرآیند ریکاوری را افزایش داده، درد و قرمزی را نیز کم کند و از دیگر علائم آن مانند نقاط سیاه نیز جلوگیری کند.

عوارض جانبی پشن فروت

برای بیشتر مردم پشن فروت برای خوردن بسیار سالم است. گرچه برخی به این میوه حساسیت دارند. یک پزشک می‌تواند حساسیت‌ها به این میوه را با انجام چندین تست تشخیص داد. بعضی افراد که به شیره گیاه حساسیت دارند ممکن است به این میوه نیز حساسیت نشان دهند، به این وضعیت واکنش ضربدری گفته می‌شود. علت این حساسیت‌ها وجود برخی از پروتئین‌ها در شیره گیاهی است که بعضاً با برخی مواد در پشن فروت مشابه است. افراد با چنین حساسیتی باید هنگام خوردن پشن فروت مراقب باشند.

برای خرید بذر پشن فروت و سایر درختان مثمر به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳

پشن فروت زرد

پشن فروت گیاهی چندساله و بالارونده است که به شاخ و برگ گیاه، داربست و … می‌چسبد و بالا می‌رود. این گیاه را با نام میوه گل ساعتی نیز می‌شناسند. پشن فروت زرد درختی زیبا و تزئینی است که عمر این درخت در حدود ۱۰ الی ۱۵ سال با بار عمر اقتصادی است. در شرایط آب و هوایی مساعد این گیاه در تمام طول سال میوه و گل می‌دهد. ارتفاع این گیاه بین ۱ تا ۵ متر و گاهی بیشتر نیز است. میوه این گیاه پوستی ضخیمی و داخلی سفید رنگ دارد. پشن فروت از جمله درختانی بشمار می‌رود که به‌راحتی در گلدان کاشته می‌شود. برای مناطق مختلف با هر نوع آب و هوایی مناسب است. شما می‌توانید در فصول سرد سال گیاه را به داخل خانه منتقل کنید. درخت پشن فروت به‌سرعت رشد می‌کند و بالا می‌رود.

برگ‌های این گیاه بزرگ و پنجه‌ای مانند و به رنگ سبز است. گل‌های زیبای سفید رنگی دارد که بسیار معطر است طوری که به هنگام شکفتن فضا را دل‌نشین و عطرآگین می‌کند. به‌طور معمول در هر گره این گیاه یک گل به وجود می‌آید. به دلیل ظاهر گل‌های این گیاه به ساعت به آن گل ساعتی می‌گویند. به دلیل داشتن ریشه‌های مقاوم در برابر سرما مقاوم است. در فصل زمستان به دلیل سرما از بین می‌رود ولی دوباره با شروع فصل بهار رشد می‌کند.

کاشت

این میوه از طریق بذر پشن فروت و قلمه زدن پشن فروت تکثیر می‌شود. در کشت بذری ابتدا بذرها را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب ولرم خیس کنید، سپس بذرها را در عمق مناسبی از خاک بکارید و روی آن را با لایه نازکی از خاک بپوشانید و گیاه را آبیاری کنید. برای تسریع در جوانه‌زنی روی بذرها را با نایلون روشنی بپوشانید طوری که هوا در آن جریان داشته باشد و رطوبت گیاه حفظ شود. پس از گذشت ۱ تا ۳ هفته بذر جوانه می‌زند و سر از خاک بیرون می‌آورد. این گیاه رشد سریعی دارد.

فاصله کاشت بذر پشن فروت ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر است. عمق کاشت پشن فروت ۰٫۵ تا ۲ سانتیمتر است. پشن فروت برای رشد به خاک لومی و شنی سنگین با ph 6.5 تا ۷٫۵ نیاز دارد. خاک باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. دمای مناسب برای رشد این گیاه ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. دمای مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری را می‌پسندد. تا دمای ۵- را تحمل می‌کند. گلدهی این گیاه از اواخر فصل بهار و تابستان شروع می‌شود. پشن فروت به آبیاری متوسط و مرطوبی نیاز دارد. پشن فروت برای رشد به نور زیاد خورشید نیاز دارد.

خواص پشن فروت

کمک به درمان دیابت

شاخص قند پایین و فیبر بالای این میوه، دیابت را مهار می‌کند. میوه پشن فروت همچنین سرشار از پکتین نوعی فیبر است که به شما انرژی زیادی می‌دهد، بدون اینکه کالری بدن شما را افزایش داد. با توجه به فیبر بالای آن، قند موجود در این میوه به آهستگی در خون جذب می‌شود و این موضوع از تمایل و اشتیاق شدید به شکر و قند جلوگیری می‌کند.

پشن فروت به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند

این گیاه لبریز از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد ایجادکننده سرطان مبارزه می‌کنند. همچنین این گیاه حاوی ویتامین آ، فلاونوئید و سایر ترکیبات فنولیکی است که به ممانعت از سرطان کمک می‌کند. یکی از این ترکیبات موجود در میوه، کریسین است که فعالیت‌های ضد سرطانی را از خود بروز می‌دهد. پیکیتانول ترکیب دیگر موجود در پشن فروت، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد.

پشن فروت برای تنظیم فشارخون و محافظت از قلب

پشن فروت همچنین سرشار از پتاسیم است، ماده معدنی که فشارخون را تنظیم می‌کند. پتاسیم رگ‌های خونی را شل کرده و جریان خون را زیاد می‌کند. این ماده معدنی فشار قلب را کاهش داده و سلامت کلی قلب را بهبود می‌بخشد. مهم‌تر از بقیه تحرکات بین غشای سلول‌ها، اغلب صرفاً از طریق کانال‌های پتاسیمی میسر است که این دلیل دیگری برای اهمیت حیاتی این ماده معدنی است.

پشن فروت برای افزایش ایمنی

پشن فروت حاوی ویتامین ث، کاروتن و کریپتوکسانتین است که همگی این موارد به ارتقای سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. ویتامین ث همچنین فعالیت گلبول‌های سفید خون را تحریک می‌کند که به معنای سیستم ایمنی قوی‌تر و جلوگیری از امراض رایج است.

پشن فروت برای ارتقای سلامت گوارش

پشن فروت یک افزودنی ایده آل به رژیم غذایی بدوم دردسر برای سیستم گوارشی است که منبع عالی فیبر است. این میوه حاوی فیبر محلول است که در ساقه و پوست آن نیز وجود دارد و مانند یک ملین عمل کرده و حرکات روده را بهبود می‌بخشد. این فیبر رژیمی به جلوگیری از یبوست کمک کرده و سطح کلی کلسترول را با دفع چربی کاهش می‌دهد.

پشن فروت برای بهبود سلامت مغز و کاهش اضطراب

پتاسیم و فولات موجود در پشن فروت مسئول این اقدامات هستند. در حالیکه پتاسیم جریان خون و عملکرد شناختی را ارتقا می‌دهد، فولات از آلزایمر و عدم شناخت نیز جلوگیری می‌کند. بعضی منابع نیز می‌گویند که پشن فروت می‌تواند به کاهش اضطراب نیز کمک کند.

پشن فروت برای استحکام استخوان‌ها

سرشار از مواد معدنی بودن، مانند وجود منیزیم، کلسیم، آهن و فسفر، مصرف پشن فروت را به یکی مؤثرترین خوراکی‌ها برای مستحکم کردن استخوان تبدیل کرده است. این منابع معدنی زمانی که در کنار دیگر منابع غنی مصرف می‌شوند، تراکم استخوان را تثبیت و حتی از پوکی استخوان نیز جلوگیری می‌کنند.

درمان بیماری‌های تنفسی با پشن فروت

ترکیب بدیع فلاونوئیدها در پشن فروت می‌تواند تأثیرات مثبتی بر روی سیستم تنفسی داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد که عصاره این میوه می‌تواند به تسهیل آسم، خس‌خس و حتی سیاه‌سرفه نیز کمک کند.

پشن فروت برای کمک به خواب

این میوه حاوی هارمن، یک ترکیب آرام‌بخش است. مطالعات نشان داده‌اند که پشن فروت برای درمان بی‌خوابی و بی‌قراری استفاده می‌شده است.

پشن فروت برای بهبود گردش خون

پتاسیم موجود در پشن فروت خواص گشادکننده عروق دارد و زمانی که با آهن و مس موجود در میوه ترکیب می‌شود، به بهترین نحو عمل می‌کند. آهن و مس اجزای ضروری هستند که در تولید گلبول‌های قرمز خون نقش دارند. زمانی که تعداد گلبول‌های سفید خون افزایش پیدا می‌کنند، خون می‌تواند به‌آسانی جریان پیدا کند.

پشن فروت مفید در دوران بارداری

فولات موجود در پشن فروت به رشد و نمو جنین کمک کرده و مانع ایجاد نواقص عصبی در نوزادان می‌شود. فولات قبل و حین بارداری هنگام شیردهی بسیار ضروری است. این میوه همچنین ایمنی و سلامت استخوان هنگام بارداری را افزایش می‌دهد.

پشن فروت برای کمک به کاهش وزن

هر چند مطالعات کمی در این باره موجود است، بعضی از مطالعات می‌گویند که فیبر موجود در این میوه می‌تواند به کاهش وزن و مدیریت آن کمک کند.

میوه پشن فروت برای بهبود رنگ پوست

این میوه منبع قوی از ویتامین آ، یک ماده مغذی و مفید به‌ویژه برای پوست است. دیگر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه مانند ویتامین ث، ریبوفلاوین و کاروتن، نیز سلامت پوست و رنگ آن را ارتقا داده و علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد.

پشن فروت برای تثبیت سلامت چشم

بینایی و سلامت چشم شما با توجه به پیری و در افراد جوان‌تر به علت عفونت‌ها و ضعف اعصاب چشمی، کم کن از بین می‌رود. امروزه شما می‌توانید حتی کودکانی رل بیایید که عینک‌های ضخیمی به چشم می‌زنند که تا قسمتی به علت زیاده‌روی در نگاه به صفحات مانند تلویزیون و رایانه است و باقی دلایل می‌تواند به خاطر عادات غذایی ناصحیح باشد. خبر خوب اینکه از دست دادن بینایی و به طور کلی از دست دادن بهبود در بینایی می‌تواند با خوردن غذاهای سالم برطرف شود.

پشن فروت در میان آن غذاهای سالم است که فواید آن برای چشم اثبات شده است. این میوه حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان مانند ویتامین‌های آ و ث و فلاونوئید است. این مواد مغذی از چشم در مقابل آسیب‌های رادیکال آزاد مراقبت کرده و از غشای مخاطی لایه قرنیه چشم محافظت می‌کند.

کنترل آسم به‌وسیله پشن فروت بنفش

درخصوص خواص میوه پشن فروت یک مطالعه و تحقیق جزئیاتی تشخیص داد که پوست این میوه می‌تواند بیماران مبتلا به آسم را التیام بخشد. این مطالعه این‌گونه استنباط کرد که این میوه می‌تواند خواص ضد حساسیت، آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب داشته باشد. فلاونوئید موجود در پشن فروت می‌تواند در به کنترل درآوردن علائم آسم مفید باشد. محتوای فیبری پشن فروت از روده در مقابل سرطان محافظت می‌کند. پشن فروت حاوی فیبر محلول است. فیبر محلول سموم تجمع یافته در روده را به‌وسیله تحریک حرکات منظم روده، از بین می‌برد. جدای از محتوای فیبری آن، آنتی‌اکسیدان موجود در پشن فروت به پاک‌سازی روده نیز کمک می‌کند. سموم تجمع یافته در روده‌ها و دستگاه گوارشی تا قسمتی مسئول عفونت‌هایی هستند که رشد آن‌ها سرطانی را وخیم‌تر می‌کند.

فواید دانه‌های پشن فروت

مرطوب‌کننده پوست

دانه پشن فروت حاوی روغن‌های ضروری هستند که به‌صورت طبیعی می‌توانند پوست را مرطوب کنند و البته می‌توانند به‌صورت سالمی آن رطوبت را د پوست ذخیره کنند. این یک دلیل عمده است که مردم آمریکای جنوبی و آفریقا دوست دارند تا دانه‌های این میوه را به عصاره تبدیل کرده و برای درمان موضعی پوست خود به کار برند.

کنترل‌کننده سبوم (غدد چربی ساز مو)

روغن‌های ضروری دانه‌های پشن فروت قادر هستند تا سبوم را کنترل کنند. سبوم در پوست و پوست سر وجود دارد. ود پوست بزرگ‌ترین مشکل چرب بودن پوست است که منجر به جوش‌های سرسیاه، آکنه و پوست کدر صورت می‌شود. چربی زیاد در پوست سر ممکن است باعث موی چرب می‌شود. شما از چیزی لذت نخواهید برد و فقط موی بد و چربی برای شما می‌ماند. علاوه بر آن، به‌وسیله توانایی دانه‌های پشن فروت در تنظیم سبوم پوست سر، متوجه خواهید شد که چرا روغن دانه‌های پشن فروت برای موهایتان خوب است.

درمان زخم‌های سطحی

مواد سازنده دانه‌های پشن فروت برای درمان زخم‌ها بسیار قدرتمند هستند. این دانه‌ها و روغن آن برای تسهیل و التیام زخم‌های ناشی از سوزش و التهاب مفید هستند.

خاصیت ضد قارچ

بسیار رایج است که پا و ناخن‌ها بیشترین ریسک را درباره عفونت قارچی دارند. در این مورد، روغن دانه‌های پشن فروت قادر به مهار رشد قارچ‌های پا و ناخن‌ها هستند.

روغن دانه‌های پشن فروت مناسب برای مو

به کار بردن روغن دانه‌های پشن فروت، بدن را قادر خواهد ساخت تا درخشش طبیعی مو بازگردانده شود بدون آنکه آن را چرب کند. از طرفی مصرف پشن فروت به همراه دانه‌هایش می‌تواند جایگزینی برای ماسک شیمیایی پوستتان باشد از آنجا که این گیاه مو را با مواد غذایی با ارزشی مانند ویتامین ث و کلاژن تغذیه می‌کند که این کار از مو در مقابل آسیب محافظت می‌کند.

دانه‌های پشن فروت از بین بردن چین و چروک

دانه‌های پشن فروت حاوی ویتامین‌های ث و آ هستند که هردو آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شوند. علاوه بر آن اثبات شده است که روغن دانه‌های پشن فروت می‌توانند به از بین بردن چین‌وچروک کمک کنند.

دانه‌های پشن فروت برای التیام آکنه

خواص آنتی باکتریائی و ضدالتهابی موجود در روغن دانه‌های پشن فروت قادر است تا آکنه را التیام داده و فرآیند ریکاوری را افزایش داده، درد و قرمزی را نیز کم کند و از دیگر علائم آن مانند نقاط سیاه نیز جلوگیری کند.

عوارض جانبی پشن فروت

برای بیشتر مردم پشن فروت برای خوردن بسیار سالم است. گرچه برخی به این میوه حساسیت دارند. یک پزشک می‌تواند حساسیت‌ها به این میوه را با انجام چندین تست تشخیص داد. بعضی افراد که به شیره گیاه حساسیت دارند ممکن است به این میوه نیز حساسیت نشان دهند، به این وضعیت واکنش ضربدری گفته می‌شود. علت این حساسیت‌ها وجود برخی از پروتئین‌ها در شیره گیاهی است که بعضاً با برخی مواد در پشن فروت مشابه است. افراد با چنین حساسیتی باید هنگام خوردن پشن فروت مراقب باشند.

برای خرید بذر پشن فروت و سایر درختان مثمر به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرمایید.

همچنین از راه‌های زیر نیز می‌توانید محصولات ما را ملاحظه و خرید نمایید:

۱- مراجعه به صفحه اینستاگرامی به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به کانال تلگرامی به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبایل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما

مجموعه گل و گیاه ظرافت ارائه دهنده انواع نهاده‌های کشاورزی مانند انواع بذرها، کودها، سم ها، محصولات و آموزش‌های کشاورزی می‌باشد. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://zerafat.com مراجعه کنید.

موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 167
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 34
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 374
  • بازدید سال : 6117
  • بازدید کلی : 89438
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی